2013 m. gegužės 23 d., ketvirtadienis

Objektyvai

Ką daro geras objektyvas ?

Objektyvai
Objektyvai
Fotoaparato objektyvai yra tie daiktai, kurie įprastą fotografavimą gali paversti visiškai kitokiu, naujovišku ir išskirtiniu reiškiniu. Skirtingi objektyvai, internetu užsakomi, gali padidinti kai kurias fotografavimo funkcijas, tarkime pritraukti detales arba padaryti foną neryškų. Tad pakalbėkime, kokie objektyvai, issimoketinai ar ne pirkti, gali pakeisti tam tikrus dalykus, ir kokias funkcijas jie atlieka.

Paukščių stebėjimas

Tą labai galingą priartinimo funkciją aš vadinu paukščių stebėjimu, ją turi kai kurie labai gerai priartinantys objektyvai. Marius pasakoja, kaip objektyvai, internetu parduodami, jam atrodė svajonė, ir kaip jis galų gale įsigijo, ko norėjo.

„Nesu paukščių stebėtojas biologine prasme, netiriu jų poravimosi ar skraidymo ypatybių, bet man labai norisi juos nufotografuoti. Žinojau, kad tai gali padaryti tam tikri objektyvai issimoketinai, bet iš pradžių nesiryžau jų pirkti, galvojau, o kas, jeigu nusivilsiu, arba labai greitai imsiu nuobodžiauti, paskui bus pinigai išmesti kaip į balą. Tačiau gerieji objektyvai jau gana seniai mane pasiekė, ir nė minutės nesigailėjau. Vieną pirkau mažesnį, kitą didesnį.

Dabar šie objektyvai man leidžia daryti tokius fotografijos triukus, apie kokius anksčiau net svajoti nedrįsau. Tarkime, galiu prisitraukti kažkur toli esantį paukštį ir jį užfiksuoti. Arba, galiu tolumoje einančią porelę priartinti ir padaryti netikėtą jų portretą. Visa tai man suteikia nauji objektyvai. Kaip pasirinkti, ką fotografuoti, dažniausiai padiktuoja tam tikra intuicija arba tai, ką aš vadinu, užsakymu. Jeigu esu užsakytas fotografuoti, tarkime, vestuves, tada ir prisitraukinėju jau nebe paukščius, o tiesiog stengiuosi sukurti kuo originalesnį vestuvių vaizdą“.

Varžybų fiksuotojas

Kai kurie geri objektyvai leidžia puikiai užfiksuoti įvairius judesius. Pavyzdžiui, automobilių ralį, motokrosą ar plaukimo varžybas. Žirgų fotografas Jonas sako, kad judesį fiksuojantys objektyvai fotoaparatams suteikia galimybę puikiai užfiksuoti ir pavaizduoti tokius dalykus, kurių su paprastu objektyvu nepadarysi.

„Iš pradžių man rūpėjo objektyvai filmavimui, nes mano tikslas tiesiog buvo filmuoti tam tikras varžybas. Aš buvau vieno portalo žurnalistas – fotografas, ir visada prie straipsnio praversdavo bent šiek tiek kokybiškos vaizdinės medžiagos, kokia ji bebūtų, fotografuota ar filmuota. Vėliau viskas taip susiklostė, kad išėjau dirbti tiesiog privačiame verslo sektoriuje, o fotografija išliko kaip mano mylimiausias pomėgis ir pramoga. Taigi, aš ėmiau fotografuoti tuos renginius, kuriuose dažnai lankausi: žirgų lenktynės, motokrosas, ralis, plaukimo varžybos, futbolas, krepšinis ir kiti renginiai.

Taigi, man čia ir vėl prireikė atnaujinti turimą aparatūrą, nes esamas fotoaparatas negalėjo taip gerai užfiksuoti greitų judesių, kaip man tai buvo reikalinga. Aišku, pirmiausiai dėl to ir sudomino veidrodiniu fotoaparatu objektyvai, leidžiantys nuostabiai įamžinti, tarkime, stadione greitai bėgantį žmogų. Aš pasiskolinau vieną iš draugo pabandyti, pabandžiau, man patiko, tad nutariau įsigyti ir savo.

Dabar jau esu įamžinęs kelis šimtus įvairių varžybų. Visos nuotraukos turi savų privalumų, savo išskirtinumo. Tarkime, tos, kurios darytos žirgyne – ne iš karto taip pasakysi, bet man akivaizdu, kad jos yra vienos geriausios, kokias apskritai esu daręs. Mat gyvūnas yra labai organiškas padaras, kurį objektyvai Nikon turi fiksuoti iki kiekvienos smulkiausios detalės. 

Šviesa atsispindi ir krenta ant jo karčių, ant jo kailio, akių, o kur dar judesio grožis, bendra kompozicija su peizažu. Manau, kad greitai bėgantį gyvūną fotografuoti yra daug sudėtingiau, nei automobilį ar kitą ratuotą transporto priemonę“, - pasakoja Jonas. Dabar jo planuose naujasis pirkinys – fiksuoto židinio objektyvai.